Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

    Ma olen tundnud sellist efekti: Kui sõidan ühtlase kiirusega näiteks hea tasase asfaldi peal väikese (1/4) gaasiga ja sellel momendil kui tuled põlema panen, auto nagu korraks pidurdub, justkui tekib mingi takistus edasiliikumisel. Genekale tekib lisakoormus taha ja geneka ringiajamine raskeneb. Seega peab mingi väikese osa gaasi juurde vajutama, et sama kiirust säilitada. Sellega kütusekulu õige veidi suureneb.

    Comment


      #17
      Vs: Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

      Kui võtta et mootor on 100kW ja tuled vastavalt esimised 2x50W+ pargid 2x3w+ tagumised 2x10w+ numbrituled 2x3W+ armatuur ja juhtnupud 20W.
      Siis saame tulemi koormuseks ca 152W, energiat selleks vaja parematel +152x0,07 (aga nii head vast ei saa), seega jääks generaatori kasuteguriga (152x0,20)+152=182W vajaminevat võimsust. Rihma eriti ei arvestaks, sest muutus rihma jaoks koormustel on suhtväike ja aku, üldsüsteem tarbib voolu nii või teisiti.

      Aga, kesse hull ikka 100kW koguaeg kiirendab, seda enam et 100kW saad vedamisel kätte ainult õnne korral hetkeks kiirendades.
      Noo, sõidad säästureziimil 100kW mootoriga bensiini pritsungiga, tarbid 0-40% võimsusest, keskmine kütusekulu hambad risti kokku hoides 6,2l/100km.
      See võiks oletuslikult siis jääda keskmiseks võimsuseks sirgel teel ca 15%.... ehk 15kW.

      Siis, 15kW ja 182W suhe on ca 1,5%, ehk kui panna 6,2l keskmisele kütusekulule 1,5% otsa, palju siis saaks..

      Hoopis teine tubakas on kui töötab tühikäigul kohapeal ca 2-4kW (või vast isegi vähem, kui soe mootor).
      Siis 2Kw ja 182W suhe on ca 10%, ehk 10% bensukulule lisaks, no seda on kõrvaga ka kuulda kui tuled on lülitatud sisse.
      viimati muutis kasutaja erku; 02 m 2010, 08:25.
      Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

      Comment


        #18
        Vs: Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

        Esmalt postitatud kommon poolt Vaata postitust
        Ma olen tundnud sellist efekti: Kui sõidan ühtlase kiirusega näiteks hea tasase asfaldi peal väikese (1/4) gaasiga ja sellel momendil kui tuled põlema panen, auto nagu korraks pidurdub, justkui tekib mingi takistus edasiliikumisel. Genekale tekib lisakoormus taha ja geneka ringiajamine raskeneb. Seega peab mingi väikese osa gaasi juurde vajutama, et sama kiirust säilitada. Sellega kütusekulu õige veidi suureneb.
        Hmm, on just käepärast üks PILA 230V laelambi pirn ja tester vana risu näitab külmal pirnil takistuseks 36,5 oomi ! Et siis käivitus vool on tegelikult mitte 40W vaid sootuks 6A, ehk 1320W.
        Ei tasu seega segi ajada käivitumisel vaja minevat ja tööreziimi voolutarvet ning võimsust, need on ikka suht erinevad asjad.

        edit: tuledest võiks veel niipalju jahuda et: autotulede rakendusvoolutarve muutub tööreziimi tarbeks ca 4sek, täielik tööreziim on saavutatud ca 2min (kus lampe ümbritsev keskond on samuti muutunud olude sunnil vastavaks), BLUE jne pirnide manualist võib vahel lugeda olukorda, kus tehas ütleb et antud esilaterna pirni täisefekt saavutatakse alates 12min tööreziimil põledes.
        Võin kohe ära öelda, et korra elus olen lauslollusest ostnud antud pirnid ja kasu pole neist meie kliimas rohkem kui tavalistest kvaliteetpirnidest, samas 1,5-2X pikemat eluiga mida mulle lubati kahjuks mina ei näinud ning üle 400.- EEK märkimisväärsete tulemusteta ühe pirni kohta on siiski sigakallis.
        viimati muutis kasutaja erku; 02 m 2010, 08:55.
        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #19
          Vs: Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

          See on hea rehknut, aga paraku omab välisahel olulist takistust.

          Comment


            #20
            Vs: Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

            Esmalt postitatud tehnoloog poolt Vaata postitust
            See on hea rehknut, aga paraku omab välisahel olulist takistust.
            Et väisahel, mis selle all mõtlesid ?
            Kas mõtlesid juhtmete takistusi, mis üldtoite (jämedamad juhtmed aku, generaatori ja kaitsmeploki) ja esitulede pirnide vahel.
            Ütleme et on pool oomi mõlemale pirnile, siis milline on voolutarve tulem, kas väiksem ? Või äkki läheb voolutarve sootuks suuremaks, kui arvestada et esitulede pirnides on suht jõhkrad akriivtakistid mille takistus kõigub vastavalt sisenevast pingest; kokkuvõttes tekkiva temperatuuri tõttu. Mis siis juhtub selle juhtmetakistuse lisamisel pool oomi, või oom mõlemale pirnile ?

            Kui paneksid omapoolsed arvutusmõtted, saaks asja lahata edasi.
            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

            Comment


              #21
              Vs: Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

              Kui tahad, lahkadki edasi. Näiteks püsitakistit lambi asemele pannes saad kenasti välisahela takistuse välja arvutada. See pole null.

              Lambipirni ei ole mingeid takisteid lisatud..

              Comment


                #22
                Vs: Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

                Hakkas asi huvitama..
                Mis asi on füüsika pedagoogide lemmiksõnaks kujunenud sõna taga "välisahel" ?
                Mis osa on välisahel auto elektrisüsteemis vms ?

                ..
                Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                Comment


                  #23
                  Vs: Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

                  Lambi jaoks on kogu muu ahel välisahel ja siia ei puutu füüsika peadgoogid kuidagi. Lambi siirdeprotsessile avaldavad välisahela omadused olulist mõju ja seetõttu Sinu enda toodud rehkendused (kus küll vool ja võimsus ja nende arvulised väärtused on segiläbi) ei ole tegelikult ettetulevad. Kui tahad tegelikku olukorda teada, siis ei saa arvestustes olulisi mõjutegureid välja jätta. Tegu on tõesti laiemalt füüsikaga, kitsamalt elektrotehnikaga ja sealgi vaid alalisvooluahelatega, mis koosnevad aktiivkomponentidest. Sellise lihtsustuse võib lubada. Kõigist kõige lihtsam juhus. Koosta ahelast üks lihtne aseskeem, mõõda ja rehkenda.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Auto kütusekulu siis kui tuled ei põle

                    Päris täpselt ei mäleta aga kusagilt lugesin et sõiduautol 100w elektri tootmiseks kulub tunnis u 100 gr bensiini.
                    Maailm oleks puhas ja süüta
                    kui poleks õllejogurtit
                    - Õ.Õ.

                    Comment

                    Working...
                    X