Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Esitulede noorenduskuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Esitulede noorenduskuur

    Plaan on väsinud esituled teha sama heaks, nagu nad tehasest kunagi välja tulid

    Autoks on vana seitsmesajane Volvo, millele esituledesse pakitud kolm eraldi laternat - lähi, kaug ja udukas. Auto äsja ostetud ning näib, et üks tuli on hiljuti vahetatud, sest teine näeb palju tuhmim välja. Pirni pesast reflektorit uurides selgus, et pinnad on lihtsalt tolmused ja vajavad puhastust. Õnneks käib klaas lihtsalt eest ära ning saab vabalt ära puhastada reflektori - õrnalt muidugi! Teiseks on klaasil sees mingid mustad vee pritsmed, mille peaks ka puhtaks saama. Ning kolmandaks tuleb veel klaas ära poleerida väljast (väiksed kivi täkked peal ning tundub ka pisut tuhm) Selle poolega saab hakkama lihtsalt.

    Aga miks ma selle teema siia foorumis tegin? Sest elektri pool tundub ka vähest uuendamist vajav. Genekas sai remonditud ning praegu on kõikide tarbijatega tühikäigul (kõik tuled ja muud viled) pinge akul umbes 14.1V.
    Aga! Releedeni jõuab sellest umbes 12.9V ning releest välja ka umbes sama (0.1V langusega) Esituledeni aga jõuab ainult 11.8V! Võib vabalt järeldada, et nii suurte kadudega esituled hästi ei näita. Ning sellised kaod viitavad ka juhtmete ning ühenduste vanadusele, on mul õigus? Ühtede andmete järgi olen aru saanud, et halogeenpirn annab saja protsendilise valguskoguse umbes 13.5V juures.

    Mida ette võtta? Vedada uued juhtmed releedeni ning sealt edasi tuledeni koos uute klemmidega? Kuid kui suure ristlõikega juhtmeid tark oleks kasutada?

    #2
    Vs: Esitulede noorenduskuur

    Juhtmetes tekib ikka pingelang,aitab ainult jämedamate kaablite vastu välja vahetamine,kui milleski muus häda ei ole(kuskil kehv kontakt vms). Samas see on tüütu ettevõtmine ja harutamine.Kontrolli kaitsmete kontaktid jms ka kõik üle,et seal liiga suurt pingelangu ei tekiks.Tõenäoliselt on tegu siiski kaablite kaoga,aga kontrollida võib.
    otsija

    Comment


      #3
      Vs: Esitulede noorenduskuur

      Kontrolli esilampide pinget siis, kui lampe järgi ei ole. Suure tõenäosusega tekitavad esipirnid lihtsalt suure pingelangu. Vana auto puhul on tark tegu igal pool kontakte puhastada.
      It works better if you plug it in

      Comment


        #4
        Vs: Esitulede noorenduskuur

        Tänud vastamast! Sai nüüd kontrollitud, et kaitsmete ja releede vahel tekib ka juba 0.5V pingelang.
        Teiseks mõõtsin veel üle pinge esitule klemmidel kui pirnid järgi ei ole - siis jõudis sinna täpselt sama mis releedelgi.

        Kuid mulle tundub see imelik, et kui pirnid järgi on, siis tekib pingelang vaid tule klemmide peal kuid relee peal ning mujal jääb pinge samaks. Kui juba selline pingelang tekib, siis peaks sama asja ju idee järgi terves süsteemis nägema, mitte vaid ühes ahelas?

        Ehk siis esialgu käin vast kõik klemmid viili ja spreiga üle, siis on näha kas on muutust või ei.

        Comment


          #5
          Vs: Esitulede noorenduskuur

          Akust kaitsme/relee plokki jookseb üksjagu jäme juhe, edasi hargneb asi siis peenemate juhtmetega edasi. Pingelang tekibki just enamjaolt nendes peenikestes juhtmetes, mis tulede ja aku vahele jäävad. Julgen pakkuda, et umbes neljandik volti või nii kuskil kaob juba kaitsme takistuse tõttu sinna ära, ülejäänu kodinad veel kõik lisaks ja võibki päris mitu volti kokku saada.
          otsija

          Comment


            #6
            Vs: Esitulede noorenduskuur

            Viiliga ei tohiks klemme nühkida, kuna paljud klemmid on kaetud õhukese väärismetalli kihiga (nikkel vms), pärast selle maha nühkimist alles jamad hakkavad.

            Comment


              #7
              Vs: Esitulede noorenduskuur

              Akust läbi relee otse tuledele. Releed lülitad praeguste kaablitega.
              Ära kaitsmeid unusta.
              Takistavaks teguriks võib saada tulede korrasoleku kontroll (kui see olemas on).

              Comment


                #8
                Vs: Esitulede noorenduskuur

                Ühinen virgonur pakkumisega.
                Esituledele eraldii releed ja korralikud juhtmed, releesid juhtima praegune tulede toiteahel. Kindlasti kaitsmed vahele ja vool kuskilt korralikust kohast. Lisaks korralikud pirnid (näiteks osram või philips- i nightGuide või visionPlus). Siis peaks tuled paremini näitama hakkama küll. Kindlasti tasuks üle kontrollida esitulede miinus poole ahel ka ja vajadusel vedada lisa miinusjuhtmed. Enda kogemustest tõusis ühel audil pinge pirnidel tänu releedele 0,7V ja ühel vaz-il isegi 2V
                20+ aastat elfafoorumis

                Comment


                  #9
                  Vs: Esitulede noorenduskuur

                  Natuke olen nüüd muude tegemiste kõrvalt auto juures ka elektrit uurinud. Leidsin releede alt põhiliini üles, kus koguaeg pinge järgi on ja kuskohast pooled releed koos tulede omaga toite saavad. Idee järgi tuleks siis selle liini peale vedada uus juhe otse akult, muidugi kaitse ka siis juba sinna vahele. Siis jõuaks releedeni juba pea kaduteta vool. Edasi on vähe keerukam, sest releedest tuleb juhtmed viia kaitsmeteni ning sealt edasi tuledeni. Releed asuvad aga keskkonsoolis ning kaitsmed vasakul armatuuris, ehk siis sinna vahele ka uued juhtmed.

                  Hetkel on sisu laiali, praktiliselt ainult armatuur veel küljes, tuleb siis ka see eemaldada nagu näha - saab muretult järge ajada ja uusi juhtmeid vedada.

                  Aga, ainuke mida ma nüüd ei tea, et kui suure ristlõikega juhtmeid oleks otstarbekas kasutada? Nimelt siis akust releedeni; releest kaitsmeteni; kaitsmetest tuledeni? Peaks olema järjest väheneva ristlõikega antud loetelus. Ahjaa, peale releesid ja enne kaitsmeid jagunevad juhtmed veel omakorda kuskil, ehk siis iga tule pirni jaoks on oma kaitse.

                  Ja muidugi lõpuks oleks kirss tordi peal mõned edevad pirnid, a'la Night Guide'id aga eks seda jõuab veel uurida.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Esitulede noorenduskuur

                    See küll elektriga seotud teema, aga arvan, et ei tee paha.

                    Kuidas Volvol müraga salongis on? Kui Sa ta juba lahti kiskusid seest, saaksid ju mõned pigimatid ka kuskile kleepida, et võimalikku müra vähendada ja samas ka edasist lammutamist sellepärast.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Esitulede noorenduskuur

                      Esmalt postitatud Elektrik poolt Vaata postitust
                      See küll elektriga seotud teema, aga arvan, et ei tee paha.

                      Kuidas Volvol müraga salongis on? Kui Sa ta juba lahti kiskusid seest, saaksid ju mõned pigimatid ka kuskile kleepida, et võimalikku müra vähendada ja samas ka edasist lammutamist sellepärast.
                      Täiesti talutav, kuid mulle meeldiks isegi kui ta pisut vaiksem oleks. Originaalist on tal pigimatid praktiliselt ainult jalge all ja ustes väiksed tükid. Ja vaiba all on veel poroloon ka. Vaikselt olen ka mõelnud selle peale, et põhi, ratta koopad ja tulemüür teha ära pigimatiga, mida kasutatakse majade katustel vist, peaks leidma ehituspoodidest (odavam ju). Uksed ning lagi, mis idee poolest päikese käes rohkem kuuma saavad, tuleks teha korraliku heliisolatsiooni materjaliga.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Esitulede noorenduskuur

                        Esmalt postitatud cyclone3 poolt Vaata postitust
                        Natuke olen nüüd muude tegemiste kõrvalt auto juures ka elektrit uurinud. Leidsin releede alt põhiliini üles, kus koguaeg pinge järgi on ja kuskohast pooled releed koos tulede omaga toite saavad. Idee järgi tuleks siis selle liini peale vedada uus juhe otse akult, muidugi kaitse ka siis juba sinna vahele. Siis jõuaks releedeni juba pea kaduteta vool. Edasi on vähe keerukam, sest releedest tuleb juhtmed viia kaitsmeteni ning sealt edasi tuledeni. Releed asuvad aga keskkonsoolis ning kaitsmed vasakul armatuuris, ehk siis sinna vahele ka uued juhtmed.

                        Hetkel on sisu laiali, praktiliselt ainult armatuur veel küljes, tuleb siis ka see eemaldada nagu näha - saab muretult järge ajada ja uusi juhtmeid vedada.

                        Aga, ainuke mida ma nüüd ei tea, et kui suure ristlõikega juhtmeid oleks otstarbekas kasutada? Nimelt siis akust releedeni; releest kaitsmeteni; kaitsmetest tuledeni? Peaks olema järjest väheneva ristlõikega antud loetelus. Ahjaa, peale releesid ja enne kaitsmeid jagunevad juhtmed veel omakorda kuskil, ehk siis iga tule pirni jaoks on oma kaitse.

                        Ja muidugi lõpuks oleks kirss tordi peal mõned edevad pirnid, a'la Night Guide'id aga eks seda jõuab veel uurida.
                        uus juhe tuleb sul vedada vaid akust uute kaitsmeteni (edasi uued releed), nagu
                        http://foorum.audiclub.ee/viewthread...elee#pid398977
                        ...muidugi ei teeks paha ka üle kontrollida või asendada massi/ miinusjuhe lampidel.
                        ehh... andrjusa

                        Comment


                          #13
                          Vs: Esitulede noorenduskuur

                          Vahepeal toimus üldsegi minu auto projektil kere vahetus ja sai tehnika ümber tõstetud ja kindlasti on ka sellel samad probleemid.

                          Ilmselt jah on kõige lihtsam tuua uued releed ette ja neile otse toide akult, nagu eelneval lingil mitmed teinud on. Isegi olen seda mõtet mõlgutanud, aga kuidas ära petta tuledekontroll? Sest sellisel juhul jäävad mul topelt releed, üks salongi ja teised tulede alla. Arvatavasti tuledekontrollile see ei meeldi. Mis põhimõttel nad töötavad ja kuidas sellest mööda hiilida?
                          Esituledega on ju ilmselge kui mõni pirn üles ütleb kuid tagumiste tuledega võib aega minna enne kui märkad, et mõni surnud on. See vajalik asi võiks toimida siiski teiste tulede puhul.

                          Comment

                          Working...
                          X