Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Auto generaator ei lae tühikäigul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Auto generaator ei lae tühikäigul

    Tere

    Veider situatsioon - generaator kaotab täielikult laadimise alla ~1200 pöörde, nii kui kriitiline punkt möödas on, laeb tühja ~5A koormusega akut ~13.6/7 voldise pingega ja nii stabiilselt olenemata pööretest. Nii kui pöörded alla 1200 langevad kaob laadimine täielikult. Kust otsida viga?

    #2
    Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

    Ehk saab pingeregulaator pooleldi katkine olla?

    Comment


      #3
      Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

      Kuidas seda kontrollida?

      Comment


        #4
        Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

        Ja nii ongi enamus masinatega: tühikäigul aku pealt.
        Küsimus on võimsuse/sageduse ja tarbimise suhtes. Ehk sellise tarbimise juures antud pöörlemissagedust kasutades ei ole võimalik piisavalt voolu toota. Tänapäeval lähevad veel lähituled automaatselt kah põlema.
        Lahend:
        Kas vähendada tarbimist või suurendada pöördeid.
        Tarbimist on raske vähendada, eriti talvel- puhur töötab ja lähituled põlevad ning elektroonika aitab masinat ringi ajada.
        Pöördeid on samuti raske juba tõsta, sest uuematel on niigi väikesed rihmaseibid geneka otsas.
        Võiks vahetada gene võimsama vastu, aga suht kulukas.
        Võib olla et gene rihma libisemine on liialt suur või lihtsalt rihm lõtv.
        Jgal juhul võiks vaadata millised on temperatuurid genel ja rihmaseibidel kohe peale töötamist.

        Jääb veel õhkõrn võimalus: genel on 3 faasist 2 alles ja üks ei tööta. Mõõta saab ossiga ja kui gene lahti siis ka muude riistadega.

        Aga igal masinal tuleb individuaalselt teha lisa mõõtmisi ja siis saab otsustada: millised on voolutarbed erinevates osades, palju annab gene voolu välja erinevatel reziimidel jne.
        viimati muutis kasutaja erku; 11 m 2009, 16:57.
        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #5
          Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

          Tegu on kohe-kohe 21. aastaseks saava diisliga. Neli aastat noorem BMW nt. laeb tühikäigul väga edukalt 13.9V'ga.

          Rihma olen pingutanud - ei usu hästi, et kõik ikkagi nii peab olema. Ma saaks aru kui vastavalt pööretele muutuks pinge järjest madalamaks/suuremaks, aga praegu tundub nagu oleks vaid ON/OFF asendid.

          Comment


            #6
            Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

            Ei muutu miskit vaikselt suuremaks või madalamaks kui aku on korralik. Asi on kinni pingeregulaatoris. Miski asendini ei ole piisavalt suutlikust ja kui võimsuste tasakaalu 0 punkt on ületatud on seal täpselt 13,8V või 13,9V või muu ligilähedane suurus olenevalt täpselt juba konkreetsest pingeregulaatorist ning ongi kõik. 0 punkti ületuse tõusuosa loomulikult on, aga seda ei hooma silmaga, kuna pöörete lisamisel on see suhteliselt järsk tõus. Kui aku on täiesti tühi, ütleme 9V, alles siis võid pöörete lisamisel näha sujuvat pingetõusu.

            Muidugi võiks siinkohal ära kontrollida ka pingeregulaatori väljundpinge rootorile sellel nö tühikäigul. Vanemate mudelitega on juhtunud et nood annavad näit 11,5V asemel 6V sest sisemine siire on lihtsalt tabletil ,,söeks põlenud" ja siis ei saa maksimumi generaatorist lootagi.

            Või..? On sellel üldse tabletiga või releedega pingeregulaator?
            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

            Comment


              #7
              Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

              Lihtsam vist generaator maha tõsta ja jälle stendi viia

              Comment


                #8
                Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

                Rootori kommutaatorirõngad võivad ka olla lõpuni kulunud. Siis pole harjad mähisega pidevalt ühenduses ja piisav ergutusvool tekib alles suurematel pööretel. Ise sellise olukorra oma autoga läbinud, lahenduseks kerisin vasktraadi keerd-keeru kõrvale kulunud vagudesse ja jootsin korralikult läbi, seejärel viiliga siledaks. Siiamaani on vastu pidanud (5 aastat juba).
                73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
                ATiP1pN4XeM

                Comment


                  #9
                  Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

                  Kui viid generaatori testimisse siis:
                  variant a: lüüakse gene testpinki antakse pöörded peale= gene voolu annab, pingeregu töötab, nõuetekohane laadimine on olemas=saad oma viguri sama targalt tagasi ja maksad teenuse eest.
                  variant b: nii vanal genel on nii või teisiti määre sees kuivanud laagritel, kollektor (kommutaator) on kindlasti soonde kulunud, dioodplokil on katte lakk (epolakk) hakanud maha koorima= vahetatakse laagrid (kuna automüüjatel on sunduslik väärarusaam (oma kogemustest võin kinnitada) et gene laagrid on spetsiaalsed laagrid, mis mõeldud kiiretel pööretel töötama ) ja võetakse riiulilt suvaline näit poolas toodetud juust-laager ning müüakse sulle 200-400EEK eest tükk maha 2tk. (tegelik, saab põllumajandustehnika poest sama asja 40-100EEK), lihvitakse kollektor ja vahetatakse dioodsild= hind tuleb kallim kui uus gene osta.
                  variant c: testitakse gene ära ja lüüakse väiksem rihmaseib otsa= ongi kliendi soov täidetud.
                  variant d: leitakse reaalselt genest miski tõrge

                  Või:
                  Kui juba nii kange mees oled et kisud ise gene maha, siis võtad ta juba lahti kah. Vaatad visuaalselt üle ega mõni mähis pole söeks põlenud, võtad dioodsilla raamist lahti, kui tester on saad mõõta kas pole mähistelt leket korpusesse, kas dioodid korras, kõik kontaktid saad puhtaks kraapida (näit kohad kus dioodsild raamiha ühenduses on jne)(ennem kokku panekut võiks kontaktpindadele mõnd määret veits lisada-oküdeerumise vastu), harjad üle vaadata, kollektori üle vaadata (sooned on seal kindlasti sees, aga kui on siniseks põlenud või mustaks tuleb miskit ette võtta), vaatad laagrid üle (kui loksuvad kõvasti-vahetad välja; kui lihtsalt kuival, urgitsed ettevaatlikult lahti ühelt poolt, pesed puhtaks ja paned uue laagrimäärde ja kokku tagasi (määret topid 1/4 kuni 1/5 laagriringist täis, kui rohkem paned hakkab laager kuumenema ja määret välja pressima-lögab kõik kohad täis), võid romulast otsida veitsa väiksema rihmaseibi genele otsa mille võllimõõt ja rihmaprofiil klapib. Ma arvan et nii võiks teha inimene kes tehnikafoorumis osaleb.
                  Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                  Comment


                    #10
                    Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

                    Esmalt postitatud erku poolt
                    Või:
                    Kui juba nii kange mees oled et kisud ise gene maha, siis võtad ta juba lahti kah. Vaatad visuaalselt üle ega mõni mähis pole söeks põlenud, võtad dioodsilla raamist lahti, kui tester on saad mõõta kas pole mähistelt leket korpusesse, kas dioodid korras, kõik kontaktid saad puhtaks kraapida (näit kohad kus dioodsild raamiha ühenduses on jne)(ennem kokku panekut võiks kontaktpindadele mõnd määret veits lisada-oküdeerumise vastu), harjad üle vaadata, kollektori üle vaadata (sooned on seal kindlasti sees, aga kui on siniseks põlenud või mustaks tuleb miskit ette võtta), vaatad laagrid üle (kui loksuvad kõvasti-vahetad välja; kui lihtsalt kuival, urgitsed ettevaatlikult lahti ühelt poolt, pesed puhtaks ja paned uue laagrimäärde ja kokku tagasi (määret topid 1/4 kuni 1/5 laagriringist täis, kui rohkem paned hakkab laager kuumenema ja määret välja pressima-lögab kõik kohad täis), võid romulast otsida veitsa väiksema rihmaseibi genele otsa mille võllimõõt ja rihmaprofiil klapib. Ma arvan et nii võiks teha inimene kes tehnikafoorumis osaleb.
                    Voh, sellist vastust ma ootasingi! Generaator käib õnneks võrdlemisi lihtsasti maha, ainus ebameeldivus on õlipump selle küljes.

                    Kuidas dioodsilda kontrollida? (tester loomulikult olemas)

                    Comment


                      #11
                      Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

                      Esmalt postitatud Ragnar74 poolt

                      Kuidas dioodsilda kontrollida? (tester loomulikult olemas)
                      Mõõdad päri- ja vastutakistust.Igal dioodil.Esimene peaks olema väike (mõned kümned/sajad oomid) ja teine suur. Paljudel testritel on ka eraldi dioodi mõõtmise reziim.
                      Ainult mähised pead lahti ühendama, või siis dioodide ühed otsad, muidu mähiste väike takistus muudab mõõtmise mitteusaldusväärseks. Katkestuses dioodi ei leia üles muidu.
                      viimati muutis kasutaja tcumen; 13 m 2009, 07:11.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

                        Generaatoril (lihtsamal) on 3 võrgumähist, mille kõik 3. ühed otsad on gene all kokku punktitud ja teised otsad lähevad dioodidele. Kõik dioodid peavad voolu läbi laskma ainult ühte pidi. Nii vanal genel võivad sees olla üsna ,,savist" dioodid, ehk: tundlik tester võib näidata juhtivust mõlemat pidi. Siin on abiks näit taskulambi patarei ja pirn : ühtpidi põleb ja teistpidi mitte = lollikindel meetod.
                        Võib öelda et konkreetselt selliseid võimsaid dioode ei tasugi ainult testriga kontrollida, sest tester võib näidata et diood juhib voolu ühtpidi läbi, aga kui paned juba 2A järgi ei tee ta seda teps mitte, abiks ikkagi patarei ja pirn.
                        Dioode on reeglina 6. Kolmel on pöhjad (+) ja teisel kolmel ( - ) ning põhjaplaadid (jahutid) on teineteisest isoleeritud plastik, eboniit jms materjaliga. Et ideaalselt asi ära mõõta, pead saama 2 juhet kolmest lahti mis tulevad mähistelt (muidu saab läbi mähise ikkagi vooluringi ja tulemus on vale).
                        Siin võib olla konks. Võib juhtuda, et see tina mis on dioodiotstel ei sula kolviga või on juhtmed sootuks keevituspunktiga dioodiotstel. Siis tuleb kaks kõige soodsamat (pikemat) juhet pooleks lõigata dioodsilla ja mähiste vahepealt kuhugi suunda 1/3 pealt, et hiljem saaks joota või panna mikroklemmiku või presshülsi. Sellist lõikekohta ära isoleeri teibiga, teip muutub ja sulab seal olematuks. Pane mõni termorüüs (sellised isolatsiooni torukesed mis on sees vanadel kohvimasinatel, teekannudel, triikraudadel jms) või paar kihti termotoru mille saad osta suvalisest elektroonikapoest muidu hinna eest. 1/3 pealt lõikamine ongi vajalik, sest pead panema toru juhtme otsale umber, jootma ja siis lükkama selle toru tagasi ühenduskohale ja kui termotoru siis kuumutama ning see tõmbab kenasti end ümber jootekoha kinni. Kui joodad, peab jootekoht olema tõsine (selline paksuke) et ei hakkaks kehva ühenduse tõttu see kuumenema ja sulama lahti. Samuti pead tagama et ühenduslkemmid ei puutu kuhugi vastu ning ei hakka vibratsiooni ja kuuma mõjul vastu käima.

                        NB: kui gene on jaapanlane võivad asjad sees olla natuke teisiti. Võrgumähiste otsi võib olla 4 või 5 ja dioode 7 või 8 (näit Toyota).
                        Samuti väljub gene mähistelt üks peenike ots veel. See on kontrolltule (laadimistule) ots, mis läheb näidikute armatuurini välja lõpuks.
                        Samuti võivad mõlemad dioodiplaadid neil olla (-) polaarsusega

                        Kui on küsimusi- anna teada.

                        edit: see vigur mis gene otsas on reeglina vaakumpump, mitte õlipump. Vaakumitoru läheb hüdroakusse sealt edasi pidurivõimendisse jne ja teine toru mootori karterisse. Samuti on veel peenike toru- sundõlitustoru, millega õlitatakse toda pumpa.
                        viimati muutis kasutaja erku; 13 m 2009, 12:40.
                        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                        Comment


                          #13
                          Vs: Auto generaator ei lae tühikäigul

                          http://www.buchanan1.net/charge.shtml

                          Lisaks suurele dioodsillale, pööraks tähelepanu nendele kolmele, ms tekitavad D+ ( toide regulaatorile ja ergutusele + lambi tüürimine). Need võivad esineda eraldi või ühe neljajalgse ämblikuna.

                          Kontaktrõngaid ei pea tinutama ega taastama, neid müüakse varuosana. Kunagi sai vahetatud - laagrid, rõngad ja pingeregulaatori peaks näiteks boschi genele hea õnne korral ca. 500 eest kätte saama, kui veidi otsida. Haruldasemate genede puhul ei ennustaks.

                          Comment

                          Working...
                          X