Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Päikesepatareiga autokülmik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Päikesepatareiga autokülmik

    Lgp foorumlased, palun teie hüva nõu, nimelt on soov ehitada autokülmikule päikesepatareiga toide, kuid kuidas teostada ja kas on võimalik, selleks on liiga vähe tehnilisi teadmisi.

    Põhimõtteliselt seadmed, mida olen mõelnud kasutada:
    külmik:

    päikesepatareid:

    või




    Kuna autos on alati väga teretulnud jahe jook, kuid autoakut ei soovi vaevata, siis välgatas idee paigaldada oma universaal kerega autosse, täpsemalt salongi tagumiste klaaside juurde päikesepaneel(-id), nõndaviisi, et valgus langeks neile peale. Nende otstarve peaks olema selline, et kui päike paistab, siis hoiavad need külmikut töös, kui päike ei paista, siis külmik ei tööta.

    Autokülmik töötab 12V, näiteks 28L võimsusega 54 W külmiku vajalik vool 4.5A

    Usun, et loogiliselt võttes peaks skeem olema nõndaviisi, et päikesepaneelid laevad akut, mis omakorda toidab külmikut. Kuid kahjuks ei oska mina valida õige väljund parameetritega paneele, akut ega ka külmikut.

    Kuidas seda teostada?
    viimati muutis kasutaja devilviper; 09 m 2009, 20:02.

    #2
    Vs: Päikesepatareiga autokülmik

    selleks, et paneelid reaalselt ka külmikut toita jõuaksid, tuleks need katusele paigaldada. paneeli väljundvool on reeglina antud max väärtus, külmik tahab aga peale märgitud voolu suht pikalt saada, seega peaks reaalseks toimimiseks olema paneelide võimsus topelt.
    need ostas müüdavad paneelid on huvitavad. esimesel tundub pealkirja järgi aku olema sisse ehitatud. teine paneel aga lahtiste otste korral tekitab mingi voolu.
    mõlema paneeli kohta on suht vähe andmeid, seega neid ei tasuks nii väga usaldada. teise paneeliga ei soovita väikse tarbega 12V seadmeid toita, kuna need võivad kergelt elektroonika paradiisi sattuda...
    http://www.elfaelektroonika.ee/artnr...ga-akulaadija- tundub suht kabeda hinna-võimsuse suhtega olema. millegipärast mul on kahtlusi...
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Vs: Päikesepatareiga autokülmik

      See kohvritaoline päikesepatarei oli varem miskipärast 670.- siin Elfas... majandussurutis nügib hinda hoolega nagu näha.
      Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
      Konfutsius

      Comment


        #4
        Vs: Päikesepatareiga autokülmik

        autokülmikutest veel nii palju, et need ei taga mingit kindlat temperatuuri. enamus neist on tehtud peltieri peale ja seega on neil temperatuuri vahe, mis saab olla sees ja väljas. reeglina on see erinevus kuskil 20 kraadi kanti, mis tähendab, et 40 kraadises auto salongis saab külmikut jahutada 20 kraadi peale, mis pole teab, mis suur saavutus. pingestamatta peltier on üsna hea soojusjuht, seega ilma toitetta ta lekitab energiat. kuskil poole pinge pealt suudab enamus elemente juba enda pooltel temperatuuri vahet hoida ja seega lekkiine on peatatud. jahutamiseks sellisest pingest muidugi ei piisa
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: Päikesepatareiga autokülmik

          Nagu reuter mainis, et külmik vajab pikemat aega korraliku pinget. Siis äkki võib panna eraldi aku juurde. Kui päikest pole töötab akult ja kui päike särab siis laeb natuke akut ja toidab külmiku.
          Raske õppustel, kerge lahingus...

          Comment


            #6
            Vs: Päikesepatareiga autokülmik

            Oomipoest leidsin mingid kahtlased päikesepaneelid. 15V, 385mA ~ 5W. Arvatavasti genereerib seade siiski üksikuid voolu pulsse, mis parema päikese puhul esinevad sagedamini. Aga kuna võrreldes teiste paneelidega on see kordi odavam, siis tellisin katsetamiseks mõned.
            oomipood AT -838
            Farnellis sama toode
            datasheet (mitte just eriti sisukas )

            Comment


              #7
              Vs: Päikesepatareiga autokülmik

              Esmalt postitatud virx5 poolt
              Oomipoest leidsin mingid kahtlased päikesepaneelid. 15V, 385mA ~ 5W. Arvatavasti genereerib seade siiski üksikuid voolu pulsse, mis parema päikese puhul esinevad sagedamini. Aga kuna võrreldes teiste paneelidega on see kordi odavam, siis tellisin katsetamiseks mõned.
              oomipood AT -838
              Farnellis sama toode
              datasheet (mitte just eriti sisukas )
              Palun anna mullegi teada, kuidas töötas?

              Comment


                #8
                Vs: Päikesepatareiga autokülmik

                Anna teada jah,mind ka huvitaks. Milleks tollel see sigaretisüütaja teema küljes on? Kas autoakule mingiks ala abiks mõeldud siis we.
                otsija

                Comment


                  #9
                  Vs: Päikesepatareiga autokülmik

                  Esmalt postitatud otsija poolt
                  Anna teada jah,mind ka huvitaks. Milleks tollel see sigaretisüütaja teema küljes on? Kas autoakule mingiks ala abiks mõeldud siis we.
                  mis siin naljakat on? egas auto aku ainult käivitamisel abi ei vaja. kui sul auto seisab 3 kuud(nagu mul, kui Afgaanis olin), siis auto ise paneb miskit põske ja ka aku omatühjenemine annab tunda. Minu auto läks küll käima, aga minu kollegi BMW, millel oli pool aastat vana aku, ei läinud. temal ilmselt signa suutis liigselt ära süüa. Minu käivitusrõõmud aga lõppesid nädal hiljem, sest aku oli surnud...
                  sellised paneelid ongi sinna jms pläma kompenseerimiseks. isegi 100mA võib olla piisavalt eduline, et käivitusmure ära kaoks. kui nüüd akude hindasid vaadata ja arvestada, et iga liigtühjenemine tekitab akule pöördumatuid kahjustusi, siis ilmselt peaks selline paneel end mõne aastaga ka rahaliselt ära tasuma, kui tegemist on palju seisva autoga.
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Vs: Päikesepatareiga autokülmik

                    Mai tea enamikel autodel(või ok minul ja tuttavatel vähemalt) on sigaretisüütaja ainult siis järgi ühndatud,kui süüde esimesse astmesse keeratud.Seega nn originaalsüsteemis selline asi ei hakkaks toimimagi ju ja tuleks sigaretisüütaja pideva akutoite peale ehitada. Ma ei ole küll mingi autospets,aga oletan et paljudel masinatel siis peaks süüde esimesse astmesse keeratud olema kui sigarisüütajasse powerit tahad.Väheke nadi koguaeg võtit ees hoida,elektrikauge isik ei ole piisavalt pädev ka vb,et ümber ehitama hakata.Samas kasu oleks muidugi kindlasti,kui masin seisaks pikalt.See paneel kohe sellise kujuga ka,et pane tavalise peegli asemele ette,st aknast välja vaatamise suunas jääks paneel ja teisele poole monteeriks tahavaatepeegli. Ühendaks sujuvalt kuskile püsivalt pinge all olevasse elektrisüsteemi(minu masinal makitoitesse ntx) ja üsna asjalikult saaks lahendatud selle.
                    otsija

                    Comment


                      #11
                      Vs: Päikesepatareiga autokülmik

                      vanematel masinatel on osadel sigarisüütaja otse.
                      enamusel neist paneelidest on ju ka krokodillid vee lisaks, et saab akule otse panna. vb arvestatud ka sellele, kui nt haagissuvilas on eraldi elektrisüsteem, kus on olema sigarisüütaja pesa, mis on nagunii kogu aeg selles võrgus.
                      kui selle odava paneeli kohta mingit tagasisidet saab, siis vist endale kah sellise soetama. oli nagunii plaanis maale pisike 12V kaamerasüsteem paigaldada, mis siis peaks kaake tuvastama. 2 kaamerat, kumbki 12mA, loodan, et salvesti(SD kaardiga) saab kah alla 200mA hakkama, siis peaks piisama ehk kahest pisemast paneelist ja 180Ah akust.
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #12
                        Vs: Päikesepatareiga autokülmik

                        Neid seal vist piiratud koguses.Aga kas 180Ah akut laeb ka miskit see mõnisada mA? Palju autoakul üldse selleks nn isetühjenemise vooluks lugeda võiks.
                        otsija

                        Comment


                          #13
                          Vs: Päikesepatareiga autokülmik

                          Esmalt postitatud otsija poolt
                          Neid seal vist piiratud koguses.Aga kas 180Ah akut laeb ka miskit see mõnisada mA? Palju autoakul üldse selleks nn isetühjenemise vooluks lugeda võiks.
                          Parem see kui mitte midagi. Edu ideede täideviimisel!!!
                          Raske õppustel, kerge lahingus...

                          Comment


                            #14
                            Vs: Päikesepatareiga autokülmik

                            Parem muidugi,aga ma mõtlen et kas ööp. keskmise laadimisvoolu lõikes reaalselt ainult aku korral(ilma tarbijateta) ka laeb midagi või lihtsalt pikendab isetühjenemise aega.
                            otsija

                            Comment


                              #15
                              Vs: Päikesepatareiga autokülmik

                              Sain paneelid kätte. Vaatasin, mis sees kah on. Kahjuks pole olnud võimalust otse päikese käes testida, aga päikesevalges toas akna all + lae valgusti oli vool väga nõrk. Üle 1 mA ei õnnestunud saada. Pinget andis küll üle 15V kergelt. "Laadimiskontroller" kosnes ühest dioodist, ülejäänud skeem oli LED-i vilgutamiseks. Selle LED-i ma muidugi võtsin ära. Jootekvaliteet oli väga halb, pistikusisesed juhtmed ülipeenikesed ja murdusid esimese painutamisega. Arvatavasti põleksid juhtmed enne kaitset, kui kuskilt üldse nii palju voolu tuleks. Tihend, mis peaks tagama veekindlust, oli kortsus ja tahtis veidi sättimist. Aga üldiselt paneeli osa oli päris suur ja ma usun, et lauspäikese käes annab ikka voolu kah.

                              Comment

                              Working...
                              X