Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Salalukk ehk immo.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Salalukk ehk immo.

    Kas keegi teab mõnda head skeemi, kus lülitatakse olemasolevate lülititega ja süsteem rakendub ise. Olen mõelnud siingi rakendada 555 timerit ja paari releed + herkon mis oleks varjatud lülitina, aga äkki teab keegi mõnda asjalikumat lahendust.
    "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

    #2
    Sind huvitab mingi mootori käivitamise takistamine lisa lüliteid kasutamata? Vaata minu poolt pakutud auto käivitamise blokiraatori kirjeldust "Autofoorumis" teema all "vaja leida relee. 12v". See võiks sulle isegi sobida.

    Comment


      #3
      Oma salaluku skeemidega olen jõudnud selleni, et starterit enam ei katkesta, kütusepumpa ka mitte. Starteri katkestamine on liiga lihtne - tuttaval lükati autot parkla piires käima ja hea oli, et lisa blokeering ka oli. Blokeeringu osas olen jõudnud selgusele aga lihtsalt tahaks näiteks sellise lahenduseni jõuda, kus mingi lüliti hoidmisega-vajutamisega saaks ohutult blokeeringu maha võtta.
      "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

      Comment


        #4
        Selge see, et ükski lukk ei pea õiget varast kinni. Mida tahetakse ikka väga ärandada see ka ärandatakse. Mis ei ole ripakil, see ripakile ja ikka ära. Sama kehtib ka korteri lukkude kohta. Esmajärjekorras ärandatakse ikka nende vara, kes sellest ise ei hooli. Arvan, et iga pisikene takistus teeb ärandamist ebamugavamaks. See aeg, kus luud pandi ukse taha teatamaks, et kedagi ei ole kohal on ammu möödas.

        Comment


          #5
          See aeg, kus luud pandi ukse taha teatamaks, et kedagi ei ole kohal on ammu möödas.
          Ei ole tegelikult veel päris möödas. Ma alles nädalavahetusel sain sel viisil informeerituks pererahva puudumisest.

          Comment


            #6
            Pooldan Veltsi arvamust, et iga pisike takistus tuleb abiks.
            Olen ise kasutanud diisel autol sellist lahendust:
            Diislitel on üks hea kaitse mida eemaldades ja katsel käivitada: autol starter rakendub, tuled armatuurist põlevad ja mootor ei käivitu.
            Kasutanud olen autopoodides müüdavaid releesid, selliseid kus relee ahel on suletud kui mähisel voolu pole.
            Leidub suhteliselt vähe. Lõikan peale kaitsed juhtme läbi, relee vahele. Pluss releele samast ahelast enne releed. Relee "-" võib vedad ükskõik kuhu, mingi väike lüliti vahele ja massi. Ise paigaldasin lüliti nii et näha pole loomulikult ja käega ei leia. Lülitan auto võtme otsaga.
            Kui autost lahkun lülitan lüliti suletuks.
            Kui keegi „võõras“ keerab süüdet rakendub relee, vajalik ahel katkeb ja auto ei käivitu.
            Mul põhimõte, et poleks liigseid tarbijaid seega ohutum.

            Comment

            Working...
            X