Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Nissani laadimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Nissani laadimine

    Vana autoront nissan 1,7d millel generaator otsad andis – dioodplokk ja regulaator.
    Pika mõtlemise ja kaalumise järel otsustasin gene ümber ehitada Lada dioodsillale ja regulaatorile. Viskasin originaal regulaatori ja dioodsilla genest välja. Kuna Lada dioodploki paigutamine oleks muutunud liiga keerukaks generaatorisse siis vedasin 5 juhet genest. Paigutasin dioodploki ja reg kapoti alla. Proovimisel selgus, laadimist ei ole. Katsetamise tulemusel avastasin et, regulaator on vigane. Kui ühendasin regulaatorisse minevad juhtmed ( klemmidel 15 ja 67 ) siis hakkas laadima. Muidugi sellise toimides hakkas pinge aku klemmidel kasvama, 14V katkestasin. Sain regulaatori korda. Lihtne viga oli. Oli mingi peenike traat mis pidi täitma kaitse funktsiooni. See oli omakorda peidetud paksu lakki kihi alla. Laadimine töötab normaalselt. Süsteem toimis aasta algusest kuni eilseni mil auto keeldus naise käes käivitumast. Selgus tõsiasi et aku tühi ja generaatori laadimist ei toimu.
    Sai uus lada dioodplokk peale keeratud aga ei midagi.
    Testriga mõõtsin pinge akul alla 12v (11,9). Samas gene takistab mootori tööd, nagu oleks tohutu laadimine. Kui ühendada juhtmed regulaatoril lahti tõusevad mootori pöörded. Kui regulaatori juhtmed omavahel kokku panna ( klemmidel 15 ja 67 ) peaks laadimisvool hakkama kasvama lõpmatuse poole. Praegu ei midagi. Diood plokk kuumeneb - muutub tuliseks. Milles viga võiks olla....

    #2
    Asjatudjad on öelnud,et lääne tehnikale (lääne generaatorile) vene jubinad eriti hästi külge ei sobi. Nagu näiteks kui kasutada koos lääne genekaga vene laadimisreleed siis võib tulemuseks saada kuni 15V või rohkemgi akule mis loomulikult hea ei ole akule. See pidi olema tingitud sellest,et vene ja lääne genekate mähiste takistused on erinevad. Mulle tundub,et su genekas on midagi lühises aga seda peab juba asjatundja elektrik uurima!
    20+ aastat elfafoorumis

    Comment


      #3
      Mähiste takkistuse osas ei oska küll nüüd midagi kosta. Laadimis pinge oli 14,3 (vist) kui töötas.
      Nüüd on keneraator nagu koormatud ja dioodplokk mis on väja toodud muutub tuliseks. Kas mingi mähise otsa lahti minek võiks selist jama tekkidada ..

      Comment


        #4
        Mul kahtlane tunne,et dioodiplokis mõni diood lühises või siis kogu dioodiplokk või mõni juhe (kontrolli kõik juhtmed ja ühendused korralikult üle). See,et dioodiplokk kuumaks läheb tundub ikka viitavat sellele,et dioodiplokis viga või selle väljundis ja dioodidest käib liiga suur vool läbi. Kui sa ikka asja ei saa siis anna teada ja eks siis tuleb mul üks kõne teha ja siis vastus täenäoliselt olemas ka!
        20+ aastat elfafoorumis

        Comment


          #5
          Diood plokki vahetasin uue vastu. Vana kontrollisin testriga paisti ok olevat.
          Kripeldab küsimus mis siis juhtub kui genel mähistel ükd kolmest ühendusest lahti.
          Ergutus paistis töötavat.

          Comment


            #6
            Nii nüüd siis päris asjatunjalt infot küsitud. Tõenäoliselt on sul geneka staatori mähis kärsanud ja annab kuskilt lühist... nii,et muud üle ei jää kui elektriku poole teele või teine genekas leida!
            20+ aastat elfafoorumis

            Comment


              #7
              Seda ma kartsin isegi. seest midagi mäda.
              Aasta alguses uurisin hindasi ja kõige odavam oli 2000 ja peale. Sellel genel veel vaakumpump küljes.

              Comment


                #8
                Vaakumpumbaga... siis jah keerulisem. Võibolla kuskilt romulast leiab soodsamalt aga kes nende seisukorda oskab jälle täpselt öelda...
                20+ aastat elfafoorumis

                Comment


                  #9
                  Lammutasin eile gene laial. Esmalt mis silma jäi oli simmerling vaakumpumbal kehva ja õli valgunud harjadele.
                  Ergutus mähis rootoril tundus natukene kuuma saanud, takkistus mõõtmisel umbes 3 oomi.
                  Staatori mähis paisti korralik olevat, testriga mõõtes oli takkistus kõigil otstel ühesugune.

                  Comment


                    #10
                    aga mõõda mähiseid kerega ka...äkki on kerega lühisesse läinud

                    Comment


                      #11
                      Jah, mähised kerega lühises.
                      Kas keegi teab kas mahiseid taastadakse ka. Kunagi mingi elektrik viis mind vana Terase hoonetesse kus mingi tegelane parandas el mootoreid ja teisi asjandusi. Too oli tööga üle koormatud.
                      Mis selline värk maksta võiks.

                      Comment


                        #12
                        Mis mähis sul lühises on kui staator , pole hullu, selle kerid ise uuesti, olen mossele kerinud, töötas ok. Rootor lühises, viska metsa, lahti saad kokku korralikult mitte.

                        Comment


                          #13
                          Hmm. Nissan, millel 1.7D ning geneka peal vaakumpump. See ju ilmselt Cherry (hilisem nimetus Sunny) või ka näiteks Urvani kaubabuss. Veel poolteist aastat tagasi sõitsin isegi diisel Cherryga
                          Mul oli samane jama. Genekas andis otsad ja uus oli megakallis. Esivanemaga kahekesi nuputades sai peale pandud vene genekas. Kuna armatuuris juhtmeid väga põhjalikult ei viitsinud uurida, siis sai ka ampermeeter lisatud (akutule pirn sai üldse ära võetud, muidu ta säras seal kogu aeg )
                          Ainukene asi, mis oli vaja teha, oli geneka kinnituskõrvu laiemaks käiata, ilma selleta ei mahtunud korralikult peale.
                          Samuti oli vaja kõik pumba voolikud korralikult kinni panna, sest pump rändas garaaziriiulile paremaid päevi ootama. Vaakumvõimendi kasutegur muidugi kadus, aga pisukese harjutamisega sai hiljem vabalt ka 90-se lennu pealt rattad blokki vajutada Aasta hiljem sai teise geneka ja oi kui harjumatu oli sõita, kui piduripedaal juba väikse vajutuse peale reageeris.
                          Kui tahad korralikke pidureid, siis osta uus (ise sain sellise geneka romulast koos vaakumpumbaga nõks üle 1KEEK-i. Uus muidugi röövib, nagu jaapanlastel kombeks). Aga kui see nii oluline ei ole, siis..... Tänapäeva ülevaatuspunktide reageeringut ei oska ennustada. Minu masin läks nende piduritega läbi küll, sest siis oli omanik/kasutaja ise masinas ja pressis pidurit, kui kästi. Selgroog küll ragises, aga pingutusega suutsin naeratuse näol hoida
                          Nagu vahelduvvool - on ja ei ole

                          Comment


                            #14
                            Otsisin generaatorit. Helistasin Tallinna tuntumad varuosade kauplused läbi. Võiksin nende põhja TOP10 kokku panna hindadest. Kõige kallima ütles Ben autokaubad - või midagi taolist, Pärnu mnt. asub 5100 ja kõige madalam Melasi 2700 + vana.
                            Leidsin lahenduse, otsisin tegelase kes müüs nissan sunny 1,7D juppe. Sunnyl sama mootor CD17. Genekas täita olemas. Välisel vaatlusel osutus see ümber tehtuks, Silm tabas Vazi regulaatorid kapotti all. Ostsin riski peale ära. Peremees lubas tagasi võtta kui tööle ei hakka.
                            2 tundi garaažis oli gened ümber tõstetud, jäi lahendad juhtmete ühendused. Läksin katse eksituse meetodile ja sain laadimise korda. Muidugi lisa kõrval heli oli. Pöördeid lisades tekkis geneka juures sädemepilv. Selgus heli tekitaja, jahutamiseks mõeldud tiivik käis pingutus klambrile vastu. Homme lahendan vähese metallitööga selle probleemi ja naine saab jälle autoga tänavale.

                            Urisin uute mähiste mähkimist. Vana Terase hoovil tegutseb üks tegelane kes oleks nõus tegema 400-500 eek-ga paari nädala pärast.

                            Comment

                            Working...
                            X