Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Päevatulede automaatika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Kas see skeem on ikka korrektne?
    Mina küll ei jaga ära, kuidas alles peale tule kustumist saab relee rakenduda, kui tal on pinge mähisel juba süüte sisse lülimisel?
    Ja pigem relee ennistub mingi aja jooksul peale tule kustumist.
    Ning lõpus diood enne tulede releed ?? vale pidi ??
    Head susserdamist !

    Comment


      #17

      tegemist põhimõtte skeemiga. skeem kiiruga joonistatud selleks mitte sobivas keskkonnas - seega võivad olla dioodid valet pidi
      vabandan ebakorrektse skeemi pärast. kuigi oled kindel, et uurisid skeemi piisavalt hoolikalt.. tallinnas on see massiga tüüritav skeem just nii peal 4-al autol ja siiamaani töötab

      Comment


        #18
        ...seda ka tähele panite ,et kui täistuled põlema panna siis jäävad pooltuled ka põlema?
        joonise järgi lülitad sisse ainult pooltuled...aga gabariidid? ja kui teeääres autoga seisma jääd ja tahad ,et auto mootor töötaks ja tahad ka ,et ainult gabariidid põleksid...kuidas see välja peaks nägema?

        olen ka neid süsteeme välja mõelnud...vaja on 1 või 2 releed(olenevalt auto elektrisüsteemist) ...mõni diood ja siis pingemuundurit(pingemuundurit ei lähe ka kõikidel autodel vaja)

        Comment


          #19


          http://www.hot.ee/olaaf/autom.tuled_mass.jpg
          -----------------------------------------------------
          Selgituseks niipalju, et K1 on lahutava kontaktipaariga relee voolule ~ 0,25A
          ..
          Kuidas asi töötab: kui mootor käivitub, kustub aku/õli tuli ja kondenesaator c1 hakkab tühjenema. olles lõplikult tühjenenud ühenduvad relee K1 kontaktid mis tüürivad tulelülitile plussi..
          siis veel seda ,et mis ajast akutuld plussiga juhitakse?
          ja kui tulelüliti lülitab massi mitte plussi...?

          Comment


            #20
            Eriti tore pimedas, kui õlirõhk/akulaadimine katkeb, kustutatakse tuled kah ära. ;D Kindel puussesõit. Nii ikka ei tohiks, endale küll nii ei teeks. Müügiks võib ju pakkuda, kuid mitte tuttavatele. Võib-olla sain asjast valesti aru.

            Comment


              #21
              lihtsamatel skeemidel on nii ,et kui tuled põlema lülitab...siis armatuurlaua tuled jäävad ikka kustu...ja kaugtulesi kasutada ei saa...seega pimedal ajal tuleb nupust tuled sisse lülitada

              parematel skeemidel on aga nii ,et tuled kustuvad alles siis ära kui süüde on välja keeratud...siis ei loe kas aku/õli tuli läheb põlema...

              Comment


                #22
                6000uF konde päris suur. Võib mõjuda lüliti kontaktidele halvasti, sisselülitamisel tuleb väga suur laadimisimpulssvool. Ja ka teoorjas võiks dioodid õigetpidi panna, saaks ehk skeemistki aru.

                Comment


                  #23
                  Eriti tore pimedas, kui õlirõhk/akulaadimine katkeb, kustutatakse tuled kah ära. ;D Kindel puussesõit. Nii ikka ei tohiks, endale küll nii ei teeks. Müügiks võib ju pakkuda, kuid mitte tuttavatele. Võib-olla sain asjast valesti aru.
                  natuke küll...
                  kui sa vaatad siis tulelülitil on 2 positsiooni:
                  Automaatne ja ON seega kui mingi kala sees siis saad tuled sisse ka lülitada..


                  siis veel seda ,et mis ajast akutuld plussiga juhitakse?
                  Sõiduautol Vaz 2105 tüüritakse akutuld + ga!


                  ja kui tulelüliti lülitab massi mitte plussi...?
                  siis annad relee k1 kontaktidele massi süüte + asemel läbi lisarelee

                  Comment


                    #24
                    "Eks ta siis üks lurr ole"
                    ... kui igal autol oma modifikatsioon ja ei tea kuidas ta veel töötab..
                    Aga algus seegi: siit annab edasi arendada.
                    Head susserdamist !

                    Comment


                      #25
                      Aga miks teha asja nii keeruliselt? Kas poleks lihtsam kasutada võimalust, et süüte sissekeeramisel aetakse tuledele vool peale, kuid käiviti rakendamise ajaks need kustutatakse? Vähemal minu rondil sai seda asja vaadatud põhimõttel: üks või kaks releed juurde panna pole probleem.
                      Seal jookseb võtme alt kahes asendis vool välja. Üks annab pinge välja, kui võti on süüteasendis ning teise kaudu antakse pinge käivitile. Nüüd miks mitte lahendada asi kahe releega, millest üks rakendub süüte sisse keerates (kahe kontaktiga relee) ning laseb pinge peale lähi- ja parktuledele. Teine relee on lahutuvate kontaktidega ning rakendub, kui käiviti töötab ning rakendudes katkestab eelmisele releele antava pingeahela. Tulemuseks variant, kus tuled lähevad põlema süüte rakendudes ning kustuvad käivitamise ajaks
                      Kaugtulede kasutamiseks tuleb siis küll nupust tuled sisse lülitada, kuid selline lahendus oli mu rondil tehase poolt (ja lagunes kohe. Teatavasti Escort/Orioni nõrk koht on elekter)ning samalaadne on ka 98-a aasta Nissanil

                      Samas, kas peab olema featuur, et kaugtuledega koos ei tohi lähituled põleda?

                      EDIT: Trükiveakurat tegutseb
                      Nagu vahelduvvool - on ja ei ole

                      Comment


                        #26
                        Samamoodi kaugtuledest pinge läbi dioodi juhib seda releed, mis katkestab nagu starteri ajal.
                        Head susserdamist !

                        Comment


                          #27
                          Kuna selle teema pealkiri on "päevatulede automaatika" siis ongi asja point selles, et pimedas õhtul keera ise tuled põlema. Minu süsteem töötab ikkagi õlirõhult 555 timeriga st. tuled süttivad siis kui mootor juba korralikult käib ja ära kustuvad nad siis kui lülitada parkidele või siis pimedas keerata tulede peale. Kui keegi tahab mingit korraliku tulede automaatikat siis võiks mõelda mingi väikese protsessoriga skeemi peale, mis vastavalt olukorrale mõistusega 3 releed juhtida suudaks - pargid, pooled, täied ja vajadusel ka täitelt pooltele automaatselt lükkaks
                          "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

                          Comment


                            #28
                            saab nii ja saab naa

                            aga kas autodel millel ei ole tulede automaatikat tehasest juba pole süsteem tehtud sel kujul et kui lülitada tuled sisse siis starteri käivitamisel need kustuvad???????

                            seega piisab kui panna tulede lüliti sisselülitatud asendisse ja relee selle ahela vahele, kust tuled saavad süütelukust pinge? või on neid mitu ahelat pargid pooled????

                            Comment


                              #29
                              kas on ka mõni escordi mees, kelle auto põhjamaadele toodetud st. et päevatuled juba tehasest peal.

                              kui siis võiks uurida releeblokki

                              mis relee päevatulesid juhib ja mis pealkirjaga relee on?

                              Comment


                                #30
                                http://www.hot.ee/radist73/svet.jpg siin on täitsa to"o"tav skeem triggeriga. kui sõidad, ja laadimisvool kaob ära (äkki generaator läheb katki), tuled ei kustu
                                http://www.hot.ee/radist73/11.jpg
                                http://www.hot.ee/radist73/22.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X