Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Käiguvahetus indikaator autosse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Käiguvahetus indikaator autosse

    Oleks soov saada sellist skeemi, mis siis teatud pöörete juures (tahomeetrilt vaadates) annaks indikaatorile voolu peale ja see siis süttiks, ja kellad on autos elektroonilised (LCD). Et kust peaks signaali võtma (täpsemalt kust kohast tahomeetrilt) ja milline näeks se juhtskeem välja.
    Tänud.

    #2
    kas enam ebatäpsemalt ei saa küsida.
    samas stiilis: kuidas ma saaksin auto tippkiiruse 50km/h suuremaks. autol on diiselmootor.
    mis automargi ja mudeliga on tegu. täpne modifikatsioon(mootori kubatuur, silindrite arv jne), väljalaske aasta.
    muidugi võid pöördeid lugeda väntvõlli otsalt ja siis teha lülitus, mis hakkab reageerima sagedusele, st lülitab midagi, kui sagedus tõuseb võrreldavast ekvivalendist kõrgemale. sel juhul pole oluline, kas tegu on otto-, diisel- või aurumootoriga vms
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      mille poolest see indikaator erineks tahhomeetri näidust? Et lihtsalt ühe numbri asemel teine?
      Või peaks skeem ikkagi ka spidomeetri näitu arvestama ja kontrollima, et mingi kiiruse juures jääks pöörded soovituslikku vahemikku, ning seepeale pakkuma numbrilisel indikaatoril sobivaima käigu?
      Või on idee veel milleski muus?

      Väheoluline pole ka see, kellele seda uut uhket näidikut vaja on.
      Kui tegu on sõiduõppijaga, võib olla vaja mitut indikaatorit - üks mis näitab sobivaimat käiku hetkel, teine mis näitab mitmes käik sees on ja kolmas, mis näitab, kas käiku tuleb vahetada üles või alla

      Vanasti lahendati see üsna lihtsalt - spidomeetri numbrite kõrvale märgiti ka soovituslikud käikude kriipsud

      Comment


        #4
        noh põhimõtteliselt on sellised asjad poes olemas, lisatahhomeeter koos redline indikaatoriga. redline väärtust saab reguleerida, samuti saab paika panna mitme silindriga mootorile asjandus paigaldatakse.
        kui hästi otsida siis küllap leiab ka ainult redline indikaatortulukese.

        signaali saab ta nagu ikka süütepooli 12V otsa pealt

        Comment


          #5
          Tegelt signaali saaks võtta jagajalt hallianndurist (2V signaal), ja oleks vaja et se skeem siis süütaks selle ledi kuskil 433 Hz juures (see on kuskil 6500 rmp)ja ülessepoole seda, oleks ka hea kui seda sagedust mil ta selle ledi süütaks saaks ka muuta.
          Tänud.

          Comment


            #6
            kas sul on V8 (või R8 )? mis mootoriga on tegu, et nii kõrgeid pöördeid lubab? ma tean, et mingi chevy special mudel lubas selliseid näite, aga sellele olid juba need tuled küljes.
            kui sul tegu R(V)4 mootoriga, siis arvesta sellega, et 4 taktiline 4 silindriline mootor annab 2 sädet ringi peale. teatavasti 4 taktilisel mootoril on taktid:
            1)sisselase: sisselaskeklapp on avatud, kolb liigub alla ja tõmbab õhu/küttesegu silindrisse
            2)survetakt: klapid on kinni, kolb liigub üles
            3)töötakt: klapid on kinni, säde süütab töösegu(mitte küttesegu), kolb liigub surve mõjul alla
            4)väljalasketakt: väljalaskeklapp on avatud ja kolb liigub liigub üles ning pressib heitgaasi silindrist välja.
            nagu näha kulub üheks töötsükliks 2 ringi. kuna 4- silindrilisel on töötaktid suht võrdselt ringi peale ära jagatud, siis jääb igale ringile 2 töötakti, seega 2 sädet.

            edit: 6500/60~108 pööret sekundis(108Hz) kui see neljaga korrutada siis saakski ~433Hz. 4 püti puhul peaks kahega korrutama.
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #7
              Jagajal on sees üks ketas, kus on 4 pilu, sealt saadakese impulss-signaal, ja kui ongi 6500 rmp min siis 6500 jagan 60s ja siis korrutan selle neljaga ja saangi 433,333333 Hz. sealt se tulebki, aga tahaks teada seda skeemi mis toimiks niimoodi et ta siis süütaks ledi sellel sagedusel ja hoiaks ka seda kõrrgemal sagedusel.
              Tänud.

              Comment


                #8
                Originally posted by roltzs@Mar 23 2006, 18:51
                Jagajal on sees üks ketas, kus on 4 pilu, sealt saadakese impulss-signaal, ja kui ongi 6500 rmp min siis 6500 jagan 60s ja siis korrutan selle neljaga ja saangi 433,333333 Hz. sealt se tulebki, aga tahaks teada seda skeemi mis toimiks niimoodi et ta siis süütaks ledi sellel sagedusel ja hoiaks ka seda kõrrgemal sagedusel.
                Tänud.
                krt. on tõesti nii raske aru saada, et jagaja käib ringi 2x aeglasemalt, kui mootor. sama on ka nukkvõlliga. enne, kui tarka panete, võtke mõni mootor pulkadeks või läbige autoluksepa kursus
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  ärge nüüd vihastage, aga ma ikkagi küsin kas siis on mingit skeemi sellisele sagedusele (433Hz) kui saaks selle siis oleks tore.

                  Comment


                    #10
                    paistab et sul on vaja sagedus-pinge muundit ja komparaatorit sinna otsa.
                    esimese vastena otsingust frequency to voltage converter tuli välja selline asi:
                    LM2907 Tachometer/Speed Switch Building Block Applications
                    http://www.national.com/an/AN/AN-162.pdf

                    Comment


                      #11
                      Ära hakka pingutama ehitusega,see vidin maksab poes 200 raha.Reguleeritav!
                      Ja mis auto see on mille hall annab 2V?

                      Comment


                        #12
                        Kust poest seda 200 rahaga saab.

                        Comment


                          #13
                          Võrust Kaguautost,Mingi kuuaega tagasi monteerisin sellise ühele jääraja Hondale.
                          tahomeetriga komplektis.

                          Comment


                            #14
                            Tänud uurin asja.

                            Comment

                            Working...
                            X