Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Lambda anduri kontroll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Lambda anduri kontroll

    Kuidas kontrollida tavalise testriga(tlm-4 või noh see seieriga)
    auto lambda anduri korrasolekut.
    Huvitaks näiteks see palju peab näitama üldse
    Autol 3 otsaga lambda andur.
    Seal kus suitsu, seal ilmselt tinutatakse..

    #2
    Ehk siiski nii:
    Lambda testimiseks PEAB kõigepealt mootorit kohapeal soojendama, sest lambda andur hakkab tööle alles 400- 500´C juures! Midagi keerulist testimises ei ole. Kui on tegemist 1 juhtmega, siis see ongi lambdaandur ise. Kui on 2, 3, või 4 juhet, siis on lambda anduril sees kütteelement. Nüüd pead testriga kindlaks tegema, milline on kütte elementi minev(ad) juhtmed. Selleks kontrolli juhtmete vahelist takistust (või juhtme ja kere vahelist tekistust, sõltub sellest mitu juhet sul on). Kütteelemendi takistus peaks olema väga väike. Kui on selge milline on lambdaanduri ots ja andur ise on soe, siis mõõda lambdast tulevat pinget (tester peab olema digitaalne, osutiga riistadel on liiga väike sisetakistus ja need ei kõlba). Kui mootor töötab tühikäigul siis peab ka pinge väljundis olema const. suurusega. Kui nüüd järsult gaasi lisada, siis peab voltmeetri näit suhteliselt järsult muutuma 0V kuni 1V-ni. Täpsed suurused ei ole kodus mõõtes tähtsad, tähtis on see et lambda andur reageeriks küttesegu koostise muutusele. Kui lamda ei tee gaasitamisest väljagi või on "uimane" siis on anduri vahetus aeg kätte jõudnud.
    Mu vanaisa oli küll väga kõva mees aga võitluses elektriga jäi siiski teiseks

    Comment


      #3
      Minuteada peab pinge anduril hyplema koguaeg 0.2v ja 1.0 vahepeal.

      Comment


        #4
        Ühtlastel pööretel kõigub pidevalt 0,2-0,7V vahel .pöördeid lisades/vähendades liigub pinge nendest piiridest välja.Üks lihtne skeemike lambdaka töö jälgimiseks on sellel lehel
        http://www.autoelectric.ru/diagnosti...d/l-zond-1.htm
        endal valmis tehtud ja katsetatud.

        Comment


          #5
          Originally posted by supra@May 15 2005, 23:30
          Ühtlastel pööretel kõigub pidevalt 0,2-0,7V vahel .pöördeid lisades/vähendades liigub pinge nendest piiridest välja
          ..(tester peab olema digitaalne, osutiga riistadel on liiga väike sisetakistus ja need ei kõlba)..
          Sai siiski see TL-4M külge ühendatud(+ andurisse ja - kerega) ja jälgitud ja olemas asi näitab siiski midagi
          0,2...0,8-ni.
          Kui nüüd gaasiga mängida siis ka muutub see näit. Seega ta nagu korras saan aru.
          Minuteada peab pinge anduril hyplema koguaeg 0.2v ja 1.0 vahepeal.
          Minu autol ei hüppa kogu aeg vaja soojaks ajada siis muutub näit <

          Ehk teab keegi seletada kas õhulugeja(selle rohelisega sees seier reostaadiga) peab/võib vibreerida(kiskusin korpuse lahti ja näen) tühikäigul.
          Seal kus suitsu, seal ilmselt tinutatakse..

          Comment


            #6
            See on õhulugeja siibriga ühenduses olev reostaat ja peabki liikuma.Ehk annab ajule infot palju õhku sisse ahmib.
            Ja väga levinud on audidel selle viga.Vaja diagnostikat teha.

            Comment


              #7
              Lambda näit peab siiski liikuma 0-0,8V vahel korras lambda ja masina puhul. Testriga mõõtes võib tekkida see jama, et tester ei ole piisavalt kiire ning asi 0 nt üldse ei lähegi. Omal on iseehitatud A/F mõõtja ledidega ning see näitab asja suht täpselt ära ning tuluke liigub 0-0,7(8)V vahel... täisgaasil kiirendades peab näit seisma 0,7(8)V peal ning käiguga pidurdades peab asi jooksma 0, et ükski tuli ei põle.
              Minu autol ei hüppa kogu aeg vaja soojaks ajada siis muutub näit
              Sinu masinal on lambda tuksis... minuoma tegi samamoodi, näit tiba muutus kui masin soenes, seisis asi suht seal 0,5-0,6 peal stabiilselt. Peale vahetust hakkas ilusti ülesse alla liikuma.

              Comment


                #8
                kakun vana teema välja...


                Nimelt, oleks vaja soetada üks suvaline lambda andur... Oskab keegi selle umbkauset hinda ütleda? Kus kohast seda üldse mõtekas küsida oleks?

                Comment


                  #9
                  Originally posted by Andres75@Apr 5 2006, 19:04
                  kakun vana teema välja...


                  Nimelt, oleks vaja soetada üks suvaline lambda andur... Oskab keegi selle umbkauset hinda ütleda? Kus kohast seda üldse mõtekas küsida oleks?
                  Miski suvalise peaks vast 300-400.- eest saama ning küsida võid seda ikka autovaruosa kauplustest... kui just odavat ja suvalist tahad siis originaalvaruosa poed jäta kõrvale, küsi sellistest kus müüakse kõiksugu pudipadi.

                  Comment


                    #10
                    alla 500 uut vist ikka ei saa. Kui saad siis ole hea mees ja kirjuta siia ka kust said. Näitudest ja tööst: http://salupa.exe.ee/index.php?leht=9/1&menu=ele
                    Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

                    Comment


                      #11
                      Vs: Lambda anduri kontroll

                      pikendame veel niigi vana ja pikka teemat. Mul on ka vaja lambda andurit kontrollida autol. tegu on 4 juhtmelise anduriga 1991 aasta Ford Sierral. Kui ma asjadest olen v&#228;hegi &#245;ieti aru saanud, siis m&#245;&#245;dan k&#245;igepealt oommeetriga &#228;ra, milliste juthmete otsas on k&#252;ttekeha (v&#228;ikse takistusega) ja milliste otsas muuttakisti (u 40k oomi). See j&#228;rel m&#245;&#245;dan pinget muuttakistil t&#246;&#246;olukorras.

                      Aga &#252;helt saidilt lugesin, et zirconium anduri korral ei tohi oommeetriga m&#245;&#245;ta lambda andurit, see v&#245;ib ta rikkuda. Vastab see asi t&#245;ele? Mille j&#228;rgi ma siis seda kindlaks teeks mis andur Sierral on? Mis andur see zirconium on siis ja mis tal erinevust tavalisega on ?

                      CAUTION! Never use an ohmmeter on a zirconium O2 sensor in an attempt to check the sensor because doing so can damage it. And never jump or ground the sensor's leads.

                      http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html

                      Ettet&#228;nades
                      Goner
                      viimati muutis kasutaja Goner; 23 May 2007, 21:09.
                      Me elame vaid korra ja siis ka vaid iseendale.

                      Comment

                      Working...
                      X