Aku laadimine (autoaku)

Collapse
X
 
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts
  • erku
    Liige
    • 04/2008
    • 1773

    #16
    Esmalt postitatud OSX poolt
    .. kasutajad ei saa laadijate asjakohase rakendamisega hakkama ...
    Ega alguses/kohe ei saagi; elu paneb paika, mis reziim on ok ja mis mitte. See on vahel uskumatu, kui palju on nendesse klotsidesse igasugu asju genereeritud. Aku tüüpide, laadimistsüklite, voltide/pinge järgi laadimised.. ja lõpuks veel aku hinnangud, piirparameetrid jms mis kõike saab valida.

    Aga nagu Urmas ütles, siis taandub kõik lõpuks sellele, et kas kõik või mitte midagi. Ja lülitadki ektsremreziimi sisse (kui on koht kus lülitada, või on juba vaikimisi selline) ja kõik mis konrtoller kätte saab topib akusse; vahet pole kas 0,1 või 10A.
    Ja nii kuust kuusse. Jõudlus muudkui väheneb; algul põlevad tuled laes 8 tundi jutti, siis 6, siis juba vähem.
    Siis võtad oma silmini täislaetud aku ja tõstad auto peale; mootor käib starteriga paar korda vooks-vooks ringi ja kogulugu. Siis annad autole täkku, sõidad oma ringi ära ja jälle ei pane aku pealt käima. Siis topid kiirlaadijasse, kruvid maksimumile ja ennäe imet, 1-3A võtab sisse. Ootad tunnikese paar ja siis hakkab asi ellu ärkama, lõpuks sööb üle 10A nagu ludiseb.
    Paar päeva auto peal sõidus ja aku jälle nagu uus. Nii sain ka mina palju aastaid tagasi esimese kogemuse..
    Kui on suured paneelid, gened vms, voolu lahvelt käes- siis muidugi teine tera.

    Nüüd see teema 2 akuga autol laadimisest. Mõned autod ju ongi 2 akuga (tuleb meelde merss ja opel); muidu 12V aga käivitusel starterile 24V.
    Ma tõstsin ise autole poola põllumeeste kaltsiumaku. Tõmbab nii diisli ringi et hirm hakkab. Aga, laadimiskoormus on räige ja valik jäi- rihm või genekas. 3 kuu pärast selgus- genekas.

    Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

    Comment

    • OSX
      Üldmoderaator
      • 02/2007
      • 5594

      #17
      Erku, see mis kirjeldasid, on veel päris hea variant, ma pidasin silmas ikka hullemat - näiteks kui isegi odavat PWM kontrollerit ei saada õieti ühendatud, pannakse sinna paneelid jadas ja siis nutetakse et kui päike välja tuli, põles kõik maha . Ja siis on muidugi tootja süüdi et nii shita asja tegi.
      Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
      Konfutsius

      Comment

      • home
        Liige
        • 12/2015
        • 1079

        #18
        Ilmselt see autoaku kasutamine elektri saamiseks, on probleemne. Ise ka mõtlesin, et ostan uue aku, ja inverteri, ja sellest piisab, aga tegelikult keerat ainult aku tuksi, ja asju kasutada saad sõiduajal.

        Ma vist ikka üritan mingit reisikomplekti kokku panna. Plaanis on osta selised asjad, äkki oskab keegi kommenteerida.
        Kontroller kahele akule, 30A: https://www.epever.com/product/duora...-dual-battery/
        EVE LF105 3.2 V 105Ah Lithium LiFePO4 elektriauto plokki 4tk: https://www.evlithium.com/LiFePO4-Battery/826.html
        Active Balancer: https://www.aliexpress.com/item/1005...12381620%21rec
        Kaks pehmed päikesepaneelid, 100W, 12V, midagi sellest: https://www.aliexpress.com/item/3238...martRedirect=y
        Ilmselt provotseerib audiofiilia aja jooksul retrofiilse modernofoobia arengut.

        Comment

        • stosoorok
          Liige
          • 12/2003
          • 762

          #19
          home ma vaataks neid: https://www.anker.com/powerhouse-deals?ref=naviMenu

          Comment

          • erku
            Liige
            • 04/2008
            • 1773

            #20
            Akude laadimisest veel..
            Kui on muruniitja aku, mis töötab ainult mõni kuu aastas ja mõned korrad ja see saab ükskord "vanaks", ehk näiteks 6 aastat. Ja enam käima ei pane ja voolu sisse ei võta ei erinevate laadijatega ega ka sõidus olles. Mis siis saab? Tuleb minna poodi teist uut tooma või kasutatakse muid lahendeid?
            Mind huvitabki, et mida siis inimesed teevad..
            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

            Comment

            • Shele
              Liige
              • 02/2008
              • 2415

              #21
              Vanametalli, katalüsaatorite, elektroonikaromu, ja trükkplaatide ost ja ümbertöötlemine.

              Comment

              • elukaz
                Liige
                • 01/2005
                • 3670

                #22
                Võib auto pealt käima täkutada, ja kui kaugemas aianurgas vaja siis valid kas liigutad mäge või muhamedi..

                Ise panin kõige pisema pärisauto aku ja laadimisele lüliti vahele, kippus üle keetma.
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment

                • erku
                  Liige
                  • 04/2008
                  • 1773

                  #23
                  Sain korda; lasin läbi drosselimüraka selle korra keema ja toimib hetkel nagu muistegi.
                  Seda jäätmekäitluse (mis pidavat üks tulusamaid ärisi olevat) pointi ma mitte kuidagi ei hooma- jääb täitsa kättesaamatuks. Kuda saa viid sinna midagi, kui viimine ja säherdune tekkiv kulu on kordades suurem kui sealt saadav tulu. No mitte kuidagi ei olegi mõeldav...
                  Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                  Comment

                  • Shele
                    Liige
                    • 02/2008
                    • 2415

                    #24
                    Ega üksikut akut keegi kokkuostu ei vii: patas hunnik kõike mis sinna läheb kokku koguda ja tasub ära küll. Maksimum, mida sain oli u. 180. muidu nii 80. Akud, trükkplaadid , iasugu jupid,... .
                    Aku saab ilmselr "keetmisega " korda: kunagi õnnestus ka aga mitte kauaks.

                    Comment

                    • elukaz
                      Liige
                      • 01/2005
                      • 3670

                      #25
                      See vist keedab sagu põhjast üles nii et purgid väga ei leki. Siis vajub tagasi ja sama seis. Vahepeal saab kasutada.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment

                      • erku
                        Liige
                        • 04/2008
                        • 1773

                        #26
                        Nendel "uutel", mis pole tööd teinudki, pole seal põhjas midagi. On lihtsalt plaadipinnad "ää jäätunud", kui piltlikult öelda.

                        Kui kauaks .. , eks siis paistab.

                        E: 2 esimist päeva sai läbi nagu uuega.. ja nüüd seis sama nagu enne..
                        viimati muutis kasutaja erku; 29 September 2023, 10:56.
                        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                        Comment

                        • erku
                          Liige
                          • 04/2008
                          • 1773

                          #27
                          Esmalt postitatud OSX poolt
                          ..PWM kontrollerit ei saada õieti ühendatud, ..i.
                          Mul on jätkuvalt sama "reha", mille otsas tallan.
                          Jälle on vaja ühte 12V akusüsteemi ühendada (valgustuse tarvis) suure süsteemi külge ja seal need va paneeli-pinged on liiga kõrged ja mul ikka pole valmis ratsi et seda teha.
                          Mis võiks vaja olla: sisend peaks kannatama 100V (80V miinimum vastupidavus) tuuri ja aku poole võiks minna kokkuvõttes 13,8-14,0V.
                          See PWM asja süda tundub jätkuvalt nagu ok olevat. Võiks olla nii, et PWM jõuahel peksab drosselit (nagu amorti) ja seal otsas on suured lüüdid ja aku + muidugi kõik kaitsed peal jne.
                          Releesi sisse lülitamiseks ei paneks, paneks suured väljakad kõik. Mingit regull-kontrollerit otseselt vaja pole, ekraani ka nagu vaja pole; paar dioodi oleks märgistuseks hää küll.
                          Või siis.. panna PWM peksma läbi drosseli lüüdiplokki (mis olekski nagu baaspinge) ja sinna otsa standartne solar-kontroller (ei tundu esmaselt hää mõte olevat).

                          Miskit veel ideid..?

                          Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                          Comment

                          • OSX
                            Üldmoderaator
                            • 02/2007
                            • 5594

                            #28
                            Selle viimase idee mõttekoht läheb mul eest ära, et solar kontroller oleks siis pärast lüüdiplokki, tegemas mida? Või kuidas? Kui enne lüüdiplokki on mingi PWM osakond, siis ta ilmselt juba reguleerib pinget millegi järgi, selle reguleeritud pinge peale panna solar kontra...

                            Muidu umbes selliste PV pingevahemike jaoks on tööstuslikud MPPT kontrad täitsa olemas, aga neil see häda et 100V klassis tahavad saada kõrgemat akupinget kui 12V. Ma teeks mingi step-down mooduli mis vastaks mõlematpidi nõudmistele, saaks PV sisendi isegi kõrgema pinge peale, aga akule saaks reguleerida sobiva pinge ka 12V klassis. Autokeemiale saab korraldada pinget muutvad taimerid reguleerahelasse. LiFePo4 jaoks piisab et pinge per cell oleks mitte alla 3,4V ja mitte üle 3,65V ja kõik on korras, BMS saab töötada.
                            Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
                            Konfutsius

                            Comment

                            • erku
                              Liige
                              • 04/2008
                              • 1773

                              #29
                              See teine koht oli nagu.. et kontroller laeks siis 14,4V-ga ca kuni 1A-ni ja siis läheks float`i, miskile 13,2V jääks tiksuma sinna, kui tarbimist ei tule.
                              Mõte siis.., et siis nagu mullitaks vähem happeakust seda ollust välja.
                              Ise saab ka muidugi teha, selle ratsi. .. Peab hakkama nüüd vaikselt mõtlema selle peale, kuidas ja mis detailidega on seda kõige valutum/lihtsam teha.
                              LiPo akudele ma veel ei lähe; mõte on käinud ainult uitamas raudniklite kasuks.
                              --
                              Mul seisavad karpides solari "80A"-sed PWM -id, standartsed moodulid ja nö "ülimoodud". Ja neil on passis et miski hübriid MPPT+PWM (vaikimisi PWM) jaa.. 12V korral on maks lubatud sisend 24V.
                              Ma hakkasin juurdlema, et mis seda sisendvolte siis piirab ja mälu ütles elukogemuselt et arvatavalt "pingeregu eripära", mis toidab seda juhtelektroonikat; teadagi (ma võin ka muidugi eksida selles suhtes).
                              Ja muidugi kohe üks kontroller lahti, et kas saan sinna uue püsipinge ahela orgunnida; et nagu kõige lihtsam lahend.
                              Jah, deem, kõik on ühekordselt kokku laotud. Transid radikal poltidega, siis peal plaat poltidega ja transijalad siis kinni valatud. Mitme kihiline plaat on, sellest ka aru ei saa
                              Pilt sellest mooduvärgist:
                              Click image for larger version

Name:	Kontroller-PWM-80A-sisu.jpg
Views:	112
Size:	146,6 KB
ID:	1134713
                              Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                              Comment

                              • elukaz
                                Liige
                                • 01/2005
                                • 3670

                                #30
                                Hea kui üldse lahti käib, victron paneb nii hästi kokku et muidu nagu tavaline karp kus plaat sees, aga pealmine kopsik valatakse moosi täis ja pannakse pcb koos külge kruvitud põhjaga sinna tagurpidi sisse nii et detailid kivistuvad ülemise kaane külge. Polaarsuskaitset muidugi pole nii et üks valeühendus ja prükki. St sulavkaitse on aga selleks tuleb korpus lahti lõigata.
                                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                                Comment

                                Working...